Miejsce na twoją reklamę.



Który tytoń lubisz najbardziej?

Fumari
Fantasia
Fusion
Romman
Starbuzz
Tonic
Inny

Airdiem, czyli styl przede wszystkim

Airdiem jest francuską, luksusową firmą, która tworzy przedmioty do nowoczesnych pomieszczeń przeznaczonych do palenia. Wszystkie produkty Airdiem wytwarzane są we Francji z najwyższych jakościowo materiałów, a ich nietypowy projekt zmienia je w unikatowe przedmioty. Firma kieruje się powiedzeniem Winston’a Churchill’a – „łatwo zadowala mnie wszystko, co najlepsze”. Przekładając to na oczekiwania swoich klientów, odpowiada na nie, skupiając się na małym wachlarzu produktów, które są perfekcyjnie przystosowane do możliwie najwyższych standardów. Wszystkie produkty są wytworami utalentowanego zespołu projektantów i rzemieślników, którzy stale troszczą się o ich jakość. Dzięki temu produkty Airdiem posiadają „duszę”, której próżno szukać w masowych produkcjach.


Airdiem Logo

Airdiem oferuje meble, akcesoria oraz fajki wodne, które nadają tym pomieszczeniom unikatowy klimat. W tej, jak zapewnia firma, kameralnej przestrzeni odnajdą się zarówno kobiety jak i mężczyźni. Jest ona pozaczasowa i daleka od trosk codziennego życia. Miejsce, w którym możemy się relaksować i spędzać czas z naszymi przyjaciółmi. Airdiem uważa bowiem, że palenie fajki wodnej jest głównie doświadczeniem degustacyjnym. Firma swoją nazwą sugeruje nam cenne momenty, ulotne chwile. Powstała ona bowiem z połączenia dwóch członów – „air”, który oznacza powiew, lekkość oraz „diem” pochodzącego ze słynnego motto „carpe diem”.

Meble autorstwa Airdiem

Eric Gormand

Eric Gormand, założyciel firmy, fajkę wodną odkrył podczas jednej ze swych podróży biznesowych na Bliski Wschód. Zaintrygowany tym właśnie przedmiotem, postanowił uczynić go największą atrakcją w ofercie swojej firmy. Jak przyznał w jednym z wywiadów, fajka wodna jest jedynym w swoim rodzaju, wielo-zmysłowym przedmiotem, używanym obecnie na całym świecie, niezależnie od rasy bądź wyznań. Przedstawiana w malowidłach przez wieki, jako symbol bogactwa i wyrafinowania, a także życzliwości i relaksu.


Airdiem postanowił nawiązać do powszechnej koncepcji firmy i zerwać z klasycznym wizerunkiem fajki wodnej. Nie było to łatwym zadaniem dla projektantów ponieważ firma poprosiła o przełożenie tradycyjnego, arabskiego stylu na wysoko-funkcjonalny, luksusowy przedmiot XXI wieku. Zadanie to z powodzeniem zostało zrealizowane przy współpracy z utalentowaną Neddą El-Asmar. Dzięki jej specjalistycznej wiedzy, powstała fajka wodna o eleganckiej, ponadczasowej linii oraz nowatorskiej technologii. Mimo, że „The Hookah”, nazwana w jednej z gazet „rakietą”, jest pokazową fajką firmy Airdiem, oferta firmy nie kończy się na tym modelu. Przedstawię teraz „wynalazki”, które możemy znaleźć w ofercie francuzów. Dodam, że każda fajka jest wytworem innego projektanta.


1. „The Hookah” zaprojektowana przez Neddę El-Asmar


Nedda El-Asmar

Nedda El-Asmar, belgijska projektantka z palestyńskimi korzeniami, stała się główną postacią w świecie wystroju i dekoracji. Absolwentka londyńskiego The Royal College of Art. Z powodzeniem tworzyła dla takich firm jak Hermes, Puiforcat, Robbe & Berking czy Villeroy & Bochs.

Nedda została wybrana projektantem roku 2007, przez francuską gazetę „L’Express”. Jej fajka z kolei zdobyła w 2008 dwie nagrody – „Henry Van de Velde design prize” oraz „Observeur du design award”.


„Chciałam stworzyć coś o opływowych kształtach, coś co posiada również ponadczasowy wygląd. Jest to funkcjonalny przedmiot, który sugeruje momenty relaksu, podczas których spędzasz swój wolny czas samemu, a mimo to czujesz się wesoło i przyjemnie.”

Nedda El-Asmar

„The Hookah” szybko zagościła w świecie mody i stała się obiektem zainteresowań różnego rodzaju gazet. Wszystkie komponenty wytwarzane są z dużą precyzją, co bez wątpienia przekłada się na świetną jakość. W podstawowej wersji, wykonana jest z wypolerowanego stopu cyny z ołowiem, a jej cena to 980 euro. Za ponad dwukrotną dopłatą, ta sama fajka może być przyozdobiona czerwonym, zielonym bądź czarnym koralowcem, który na życzenie klienta będzie wysadzany naturalnymi perłami. Najdroższa jest jednak wersja wykonana z 18karatowego złota – 2500 euro. Jeżeli chodzi o pozostałe komponenty, firma nie przestaje zaskakiwać. Airdiem, dla bardziej wymagających klientów, przygotował węże obszyte naturalnym futrem – z szynszyli oraz norek. Obie opcje dostępne oczywiście za dodatkową, niemałą opłatą. Kupując je osobno musimy przygotować się na wydatek rzędu 700 euro.

The HookahThe HookahThe HookahThe Hookah

Idąc dalej, należy wymienić kolejny komponent, jakim jest cybuch. Jest to zaawansowana jakościowo ceramika, zaczerpnięta z przemysłu lotniczego. Firma nie skupia się jednak tylko na wyglądzie. Dba również o higienę i bezpieczeństwo. Nabity do cybucha tytoń zakrywa bardzo cienkie, cięte laserowo sitko ze stali nierdzewnej, które produkowane jest przez jedną z brytyjskich firm lotniczych. Dla wspomnianego wcześniej bezpieczeństwa, całość zakrywana jest specjalną pokrywą, która wykonana jest z tego samego materiału, co cybuch. Jednak jakość i styl to nie wszystko, co czyni ten produkt wyjątkowym. Sekret tkwi w podwójnej komorze spalania o specjalistycznym kształcie. Jak twierdzi firma, ich fajki rozprzestrzeniają po pokoju dużo mniej zapachu ponieważ tytoń jest perfekcyjnie spalany we właściwej temperaturze oraz nie ulega procesowi spalania, gdy nie zaciągamy się. Co więcej, ciepło jest idealnie rozprowadzane po całej jego powierzchni.Cybuch Ma to bezpośredni wpływ na ilość nabijanego tytoniu. Dla porównywalnego ze zwykłymi fajkami efektu, Airdiem wykorzystuje 3 razy mniej tytoniu (firma przykładowo podaje 4 gramy zamiast 10-12). Po godzinnej sesji, tytoń jest idealnie wypalony na całej swojej powierzchni (w około 80%), kiedy w innych fajkach, wykorzystane będzie zaledwie jego 20% ponieważ proces spalania zachodzi tylko na samym wierzchu, blisko węgielka. Decydując się na zakup opisanej wyżej fajki, dostajemy w komplecie podręczny kuferek, szczypce oraz dwie, wymienne końcówki węża, które pełnią rolę ustnika.



Wysokość: 40 cm
Waga: 1,5 kg
Średnica: 11 cm


The HookahThe HookahThe HookahThe Hookah

2. „The Fez Top Hookah” zaprojektowana przez Hiltona McConnico


Hilton McConnico, zarówno projektant jak i główna postać światowej sztuki, znany jest ze swoich śmiałych, krzykliwych i kolorowych dzieł, jak również ze swojego udziały w sukcesie takich firm jak Saint-Louis, Daum czy Hermes.
Można powiedzieć, że twórczość Hiltona McConnico jest jak UFO we współczesnej sztuce. Przez 40 lat projektował i podejmował wyzwania w swoim własnym, powszechnie rozpoznawalnym, swawolnym i lekceważącym stylu.

Hilton McConnico


McConnico

„Ta fajka jest odzwierciedleniem kogoś pstonego. Chciałem, żeby sugerowała ona ciepło i życzliwość, którą znajdziesz na Wschodzie. Postrzegam ją jako radosną i wesołą.”


Fajka Hiltona McConnico może nie cieszy się taką popularnością jak dzieło Neddy El-Asmar jednak bez wątpienia jest to projekt nowatorski, o niepowtarzalnym stylu. Cała fantazja i figlarność projektanta została przelana na tą właśnie fajkę. Korpus jej wykonany jest z metalu, plastiku oraz chromowanych elementów, dzban natomiast z pokrytego akrylem szkła, a cybuch z nowoczesnej ceramiki. W komplecie dostajemy szczypce oraz dwie, wspomniane już wcześniej, końcówki węża, pełniące rolę ustników. Fajka dostępna jest w cenie 999 euro.


Wysokość: 38 cm
Waga: 1 kg
Średnica: 14 cm




McConnicoMcConnicoMcConnicoMcConnico

3. “The Pondicherry Hookah” zaprojektowana przez Régisa Dho


Régis Dho

Régis Dho urodził się w Rabacie, stolicy Maroka. Jako projektant pracował w wielu dziedzinach sztuki, w szczególności dla prestiżowych firm, takich jak: le Crillon, Christofle, Lampe Berger czy Michel Rostang.



Dla Airdiem Regis Dho stworzył wysadzaną klejnotami fajkę, na której projekt miały wpływ jego wspomnienia z kolorowego i słonecznego miejsca. Regina zainspirował Jedwabny Szlak, który biegnie z Indii do Morza Śródziemnego. Jest to dzieło, które usposabia całą magię Wschodu. Fajka wykonana jest z półszlachetnych kamieni i pereł. Jej wysokość to 52 cm. Fajka dostępna będzie w sprzedaży na wiosnę bieżącego roku.

Regis Hookah

4. „The White Hookah” zaprojektowana przez TribuDesign


Tribu Design

TRIBUDESIGN jest nietypową agencją składającą się z młodych, utalentowanych, libańskich projektantów. Ich logo w kształcie maski wyraża ich wspólną postawę przeciwko gwiazdorskiemu systemowi, gdzie jednostka wychodzi przed zespół.


„Jeżeli chcesz zachować tradycję, musisz jej pomóc się rozwinąć. Tak więc, przez uczynienie fajki bardziej funkcjonalną i praktyczną w użyciu, chcieliśmy stworzyć nowe zachowania społeczne wokół przedmiotu, który jest w tą tradycję uwikłany.”


Fajka stworzona przez Libańczyków jest niezwykle oryginalnym i nietypowym projektem. Dzięki niemu Airdiem będzie mógł zaoferować niesamowicie praktyczną, przenośną wersję fajki, która skierowaną będzie głównie do młodego pokolenia miłośników sziszy. Fajka wykonana jest z kamienia akrylowego, stali nierdzewnej oraz skóry. W sprzedaży ujrzymy ją na wiosnę bieżącego roku.


Długość: 40 cm
Szerokość: 11 cm
Wysokość: 5 cm



Tribu Design HookahTribu Design HookahTribu Design Hookah

5. „The Why (Y) Hookah” zaprojektowana przez Sibylle Tamer Abillama z firmy Atelier SZ


Sibylle Tamer Abillama jest projektantem posiadającym apatyt na życie. Jest śmiałą,nowoczesną, młodą kobietą, która tworzy rzeczy w swoim własnym stylu.

Sibylle Tamer Abillama

„Fajka ta zmierza do mementu radości, popołudniowego spoczynku, myślenia i zastanawiania się nad jej nazwą i kształtem. To dzieło jest w gruncie rzeczy moim dzieckiem. Zawsze byłam do niego przywiązana.”


Sibylle posiada świeże spojrzenie na fajkę wodną. Dzięki oszczędnej i prostej konstrukcji fajka staje się ponadczasowa. Jej korpus wykonany jest z posrebrzanego metalu, natomiast dzban – z pleksi. Jej wysokość to 52 cm. Podobnie jak poprzednie dwa projekty, fajka w sprzedaży pojawi się na wiosnę tego roku.

Sibylle HookahSibylle HookahSibylle Hookah

Sibylle Hookah

Na sam koniec zostawiam małą ciekawostkę. Jak już pisałem wcześniej, palenie fajki wodnej dla Airdiem, to głównie doświadczenie degustacyjne. Z tego względu firma, przy współpracy ze znanym szefem kuchni – Michelem Gayem, stworzyła olejek aromatyzujący wodę, pewnego rodzaju perfum dla fajki wodnej. W pełni naturalna mikstura sprzedawana jest w 100ml buteleczkach. Jedna jej kropla dodana do wody znajdującej się w dzbanie, zmieni zapach dymu nadając mu oryginalnego aromatu. Koszt takiej buteleczki oscyluje w granicach 30 euro.


Artykuł powstał na podstawie materiałów otrzymanych od firmy Airdiem. Serdeczne podziękowanie dla Erica Gormanda za poświęcony czas.

 
Dodaj link do:www.wykop.plwww.dodajdo.com
lotus elise